17.1.12

10 tal - yes sir!

Hey

For et par uger siden fik vi en stil for i skolen, som lød på at vi skulle skrive et brev til et familiemedlem vi savnede, så jeg valgte om at skrive et brev til min far, jeg mistede i december måned 2010. I kan læse den her:



Kære far
Nu har jeg prøvet så mange gange at tale med dig, uden nogen reaktion, så nu prøver jeg noget nyt ved at skrive dette brev til dig. I sidste uge, da jeg kom hjem fra skole var vejret rigtig flot udenfor, så jeg valgte at tage scooteren ned i brugsen for at købe en buket blomster, og så køre en tur op til dit gravsted for at sige ”hej”. Jeg købte en rigtig flot buket blomster, som der tog rigtig lang tid om at vælge. Jeg tror at jeg brugte omkring 20 minutter på at vælge buketten. Da jeg havde valgt min buket, hoppede jeg op på scooteren igen og kørte op til kirken. Jeg havde en meget blandet følelse i min krop, da jeg så dit gravsted. Jeg følte både sorg og tomhed på samme tid, og den følelse kan ikke beskrives. Da jeg havde lagt buketten ved dit gravsted, satte jeg mig på knæ og kiggede op på den flotte blå efterårshimmel. Jeg så alle vores minder for mine øjne, og en lille tårer trillede ned af min kind. Men der var et minde, der kom igen og igen for mine øjne, som jeg nu vil prøve at beskrive;


Jeg husker det, som var det i går. Vi skulle på ferie til La Santa Sport på Lanzerote med min søster og hendes datter Freya. Der var omkring 26 timer til at vi skulle flyve, og du havde stadig ikke pakket. Jeg havde allerede pakket, og var klar til at tage af sted, men du lå bare i sengen og blundede. Jeg kan huske, at jeg var rigtig sur / irriteret på dig, fordi at du ikke kom i gang med at pakke, og jeg blev ved med at sige til dig at du skulle til at komme i gang, for ellers nåede vi aldrig flyet. Jeg gik ind på mit værelse, og sad ved computeren. Da vi endelig var kommet ned til Club La Santa, som der er et lille ferieparadis på vulkanøen Lanzarote, og efter at vi havde sagt hej til min søster og fundet vores lejlighed, havde du hårdt brug for en lur så jeg hjalp dig og de andre op med taskerne hvorefter jeg hurtigt sprang i mine shorts og løb ned til poolen for at prøve kræfter med den. Da jeg kom derned, blev jeg helt lamslået over hvor stor og flot poolen var. Jeg løb ned, og lavede hovedspring og svømmede rundt dernede i omkring 2 timer, indtil du kom derned. Jeg kom op af poolen, og løb hen og gav dig verdens største krammer, og takkede dig for at jeg måtte komme med herned. Du krammede lige så hårdt igen, og sådan stod vi i lang tid. Jeg fortalte dig at jeg elskede dig, og at du var verdens bedste far. Da vi havde krammet færdig, gik vi op og spiste videre
Men dengang havde jeg ingen idé om, hvor meget du betød for mig. Når man mister en man virkelig holder af, går det først op for en hvor meget man elsker dem, og hvor meget de betyder for en. 
Selvom at jeg inderst inde ved, at du ikke kommer til at læse dette brev, letter det alligevel en smule inden i mig.
Jeg savner og elsker dig – du var verdens bedste ven, verdens bedste far, og du er sikkert den smukkeste stjerne på himlen! Hvil i fred! 
Kærlig hilsen
Din søn, Thor Kirkholt



Min karakter for prøven var som I kan læse i beskrivelsen, et flot 10 tal med pil op - er sgu lidt stolt af mig selv, haha! :-D

// Thor

Ingen kommentarer:

Send en kommentar